zondag 17 april 2011

Rondrit Evia

Afgelopen week 12-14 april heb ik 3 dagen over Evia gefietst.
Evia is na Kreta het grootste eiland van Griekenland ongeveer ter grootte van de provincie Zuid-Holland. Echter hier wel meerdere bergen, waarvan Mount Dirfi 1775 meter hoog.
De eerste dag ging van Aghio Apostoloi,met de boot naar Evia. Na 40 km begon de eerste serieuze klim over een berg van 650 meter hoog. Na 103km een plekje opgezocht op een verlaten strand.
Dacht ik..... De tent stond maar net, toen er 2 grote auto's langs mijn tent kwam rijden en een 6-tal oudere Grieken utstapten en meteen een Griekse kermis ontstond.
Het bleken vissers te zijn, die met kleine roeibootjes de zee opgingen om te vissen.
Er was een oude Griek bij, die 35 jaar geleden in Belgie had gewerkt en waarmee ik een beetje Frans kon praten en een Griek, die vroeger in Duitsland had gewerkt. Ze zouden om 8 uur s'avonds terug zijn, dus die leed was goed te overzien.

Wat ze niet vertelden was dat ze de volgende ochtend om 5 uur een andere ploeg zou komen om ook te gaan vissen.
Desondanks heb ik lekker geslapen en was de volgende ochtend goed uitgerust.
Die dag was het een mooie warme dag, maar met veel wind, die ik meest tegen had.
Ook had ik 3 bergen van 450 m, 550m en en 300 meter. Bij elkaar heb ik 1100 meter geklommen met een totoale lengte van 99 km.

Het bleek, dat ik toch te zwaar bepakt was en keuzes moest maken om dingen thuis te laten.
Toen ik om 1900 uur eindelijk mijn tent had staan aan een mooi beekje, was ik wel aan rust toe.
De volgende ochtend om half zeven werd ik wakker met een regenbui en 2 donderklappen.
Gelukkig werd het om half acht droog en half negen scheen de zon al weer.

Daarna weer een mooie rit van 97 km en dit keer de volle wind in de rug. Wel eerst een steile berg van 250 meter over een erg slechte weg een afdaling van 150 meter en toen weer omhoog naar 650 meter.
Na 3 dagen fietsen was de conclusie: 100 km per dag is echt te veel voor mij, de gemiddelde snelheid mag best lager en minder bepakking.
Maar ben nu wel klaar voor de grote tocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten