woensdag 1 juni 2011

Dag 23 Wasserburg - Sigmaringen

Woensdag 18 mei

Dag 23 Wasserburg -Sigmaringen km 1658 - 1765
107 km gem 18.5 km / u

Voor de eerste keer in 23 dagen, werd ik wakker van een volop schijnende zon, die de temperatuur in de tent flink deed oplopen. En zonnig bleef het de hele dag, met erg veel zicht .

Het zou een lange dag worden, want ik wilde mijn ziektedag inhalen, door 2 etappes van 50 km samen te voegen tot 100 km.

s'Morgens eerst een SMS naar Ank hoe het met haar rug gaat. Ze was te wild bezig geweest in de tuin.
Toen ik tijdens een koffiepauze controleerde of ik al antwoord had bleek de sms niet zijn te verzonden.

Saldo stond weer op nul. Het leek me verstandig voor de komende 10 dagen in Duitsland een duitse telefoonkaart te kopen. Bij een grote supermarkt verkochten ze die voor €5.-. Een lang verhaal kort te maken. Na een uur zwoegen samen met filiaalhouder en zijn chef, kwamen ze tot de conclusie, dat deze kaart alleen voor Duitse inwoners was. Ik heb de €5.- terug gekregen, maar was wel een uur kwijt.

De rit van vandaag ging over Oberschwaben.
Over het algemeen licht glooiend, afgezien van een enkele pittige klim.




Dankzij het mooie weer en de route langs veel fietspaden, open weidse gezichten afgewisseld door bossen, was het een erg mooie rit.

Om 5 uur was ik in Sigmaringen waar ik eerst in een waanzinnig groot Kaufhaus de boodschappen heb gedaan.

Als afwisseling van alle pasta's die ik tot nu at, nu eens een grote maaltijdsalade, aangevuld met een halfpond kippefilet.

Morgen rustdag om mijn spullen uit te wassen, fiets nakijken en andere opruim dingetjes.

Helaas weer geen internet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten