woensdag 1 juni 2011

Dag 33 Birkesdorf - Venlo

Zaterdag 28 mei

Dag 33 Birkesdorf - Venlo
km 2411 - 2523
112 km gem 17.9 km / u

Een heel goede en rustige nacht gehad. Zoals gewoonlijk word je s'morgens gewekt door het mooiste vogelorkest, die je kunt bedenken. Maar op zo'n moment geniet je daar even van en weet ja, dat je nog een 3 uurtjes kunt slapen en dat lukt dan ook nog wel redelijk.

De tocht ging meerendeels verder over een onverhard pad langs de duitse Roer (Rur). Het oeverpad heet ook de RUR. (rur ufer radweg)

Omstreeks 2 uur kwam ik bij Vlodorp Nedeland binnen.

Na Griekenland, Italie, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland het 6e land van de reis.

Gelijk een SMSje naar Colette en Ank, dat ik in NL was. Die feliciteerden me direct en waren blij, dat ik weer in NL was.

Het eerste beste huis in NL bleek een fietsenmaker waar ik al lange tijd naar had uitgekeken, want mijn Brooks zadel moest nodig aangespannen worden. Ik begon last van mijn kont te krijgen omdat ik teveel op de achterbeugel zat, i.p.v. op het leer.

s'Middags aangekomen op een SRV camping (kamperen bij de boer).

Het beheerdersechtpaar waren de liefste en aardigste beheerders die ik ooit heb gezien. Bij aankomst had ie een biertje koud staan en s'avonds kwam hij er nog eentje brengen. De volgende ochtend voor ik wegging, kreeg ik nog een kop koffie.

En dat alles voor de prijs van nog geen 8 euro.

De komst van mijn Amerikaanse vrienden Pete en John had ik al aangekondigd bij de eigenaar en jawel 2 uurtjes later verschenen ze weer.

We hebben weer een gezellige avond gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten