vrijdag 3 juni 2011

Dag 35 Velp - Swifterbant

Maandag 30 mei

Dag 34 Velp - Swifterbant
km 2630 - 2717
87 km gem 19.2 km

Het eind van een lange fietstocht is aangebroken. De laatste loodjes!
s'Morgens sms'te ik naar Ank en Colette, dat dit de laatste loodjes zouden moeten zijn, maar dat het zo helemaal niet voelde. Ik had er weer zin in en van vermoeidheid was geen sprake.
Een probleempje had ik wel, want de vorige dag was het zondag en was ik niet in staat geweest om voor een ontbijt te zorgen. Ik had besloten niet terug te rijden naar Velp, maar 20 km door te rijden naar Hoenderloo, waar ik wist dat er een warme bakker was.
Op een banaan en een energie reep ben ik toen op pad gegaan.
Aangekomen in Hoenderloo ben ik echter eerst gegaan voor een kop koffie met aardbeiengebak en een grote dot slagroom. Die dot op een bijna nuchtere maag deed me s'avonds voor de derde keer de das om (en de darmen leeg).
De paar broodjes, die ik kocht, heb ik een half uurtje later op een bank op de heide opgegeten.

Ondertussen reed ik over de mooie Veluwe richting Harderwijk.
Tot zover geen enkel probleem. Maar op het moment, dat ik in op terrein kwam waar ik al zo vaak had gefietst werd ik me toch moe. Ik moest me weer helemaal oppeppen. En dat moment kreeg ik opnieuw in Biddinghuizen.
Vlak voor Swifterbant werd ik door mijn vriend Tonnie opgewacht.
Om kwart over drie kwam er dan een eind aan deze tocht, die 2717 km lang was.
Opgelucht viel ik Ank na 5 weken weer in de armen.


Vreemd kan het lichaam reageren, dat s'morgens geen spoortje van vermoeidheid toont en als de taak erop zit is het helemaal kapot. Die vermoeidheid was gelukkig na 2 nachtjes verdwenen.
De dot slagroom werkte langer na. Ank had heerlijke boontjes, lekker stuk vlees en aardappelen gekookt. Twee maanden niet dit kostje gegeten en ik had er zin in!!!!
Na 3 hapjes begon mijn maag weer op te spelen en mijn gang naar het toilet.

Deze avond lag ik niet zoals gewoonlijk om half 10 in bed, maar om om 9 uur. Maar wat een bed!!!
Heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten