woensdag 1 juni 2011

Dag 30 Leeheim - st Goar

Woensdag 25 mei

Dag 30 Leeheim - st Goar
km 2132 - 2231
99 km gem 18.2 km / u

Ik voelde me weer prima, moest alleen mijn maag langzaam laten wennen aan een goede maaltijd, dus vaak eten met kleine beetjes.

Ook weer zin om te gaan fietsen. Een half uurtje later bij een pontje te wachten, toen een man met een 50 jaar oude Henkel scooter naast me kwam staan, geljk een leuk gesprek. Tegelijkertijd kwam een man met een aparte fiets erbij staan. Het bleek een Deense Pedersen fiets te zijn naar ontwerp van een ontwerp uit 1800 zoveel.



Hij moest dezelfde kant op als ik, dus ik had een gids en gezellige medereiziger.


Samen koffie gedronken en ik heb even op zijn fiets gefietst.

De hele constructie is apart, maar het meest opvallend was het zadel, dat opgehangen was tussen stuur en zadelpen. Het beweegt mee met de heupbewegingen, dus je hebt nooit geen last van je zitvlees. Verder zit je erg dicht op het stuur, maar daar heb je met rijden geen last van.

Een uurtje later bij de Rijn aangekomen, waarbij Reitsma's reisgids overbodig werd. Gewoon het fietspad volgen.

In st Goar een klein stukje naar boven gereden naar een heerlijk rustige en gezellige camping.


Snap niet dat mensen aan de Rijn, tussen de treinen en drukke wegen op de camping willen staan.
Ben verzekerd van een goede nachtrust en een op verzoek niet te vet gebraden visje gegeten. Heerlijk.

Morgen verder langs de Rijn. Het wordt nog warmer. Heerlijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten