woensdag 1 juni 2011

Dag 25 Sigmaringen - Tubingen

Vrijdag 20 mei

Dag 25 Sigmaringen - Tubingen km 1765 - 1843

78 km gem 18.7 km / u

Ik had al om 7 uur geen rust meer en ben maar op opgestaan. Omdat ik verse broodjes wilde kopen en dus nog niet kon ontbijten, was ik ook al om 8 uur op pad.

Het was een mooie ochtend, maar de receptioniste vertelde me dat er s'middags onweer zou komen.

De tocht ging langzaam omhoog, langs mooie beekjes, door bossen en vlakke glooiende velden helemaal vol met allerlei kleurige bloemen. Echt een mooie kleurenpracht.



Ondertussen kon je zien dat de hemel op ontploffen stond.
Grote witte wolken schoten omhoog om in donkere onweerswolken te veranderen.
Ongeveer 2 uur lang heb ik het gedonder en de regen achter me kunnen houden, totdat het om 1 uur in bakken uit de lucht kwam vallen.
Ik was precies op tijd om in een bushokje met bank te schuilen.



Eerst maar lekker de verse bolletjes opgegeten en na een half uurtje was de bui al bijna over.
Toch maar doorgereden, want de kans, dat het bleef spetteren was wel groot.

In de buurt van de etappeplaats was het alweer droog.
Bij aankomst beloon ik mezelf altijd met een lekker biertje. Daarna de tent opgezet, waarna de sluizen weer helemaal opengingen.

Ook nu was het na een half uurtje bekeken en kwam de zon er volop door.

Tubingen is een universiteits stad, dus heel veel jongeren.

Dit was te merken bij het inkopen doen. Er was heel veel keus in gemakkelijk te bereiden voedsel voor 1 persoon.
Ideaal voor mij.

Morgen een lange rit door een van de grootste natuurparken van Duitsland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten