woensdag 1 juni 2011

Dag 26 Tubingen - Grotzingen

Zaterdag 21 mei

Dag 26 Tubingen - Grotzingen km 1843 - 1953

110 km gem 18.5 km / u

Al snel nadat ik Tubingen had verlaten, kwam ik in het Natuurpark Schonbuch.
Een fantastistisch park, met alle afwisseling, die je kunt bedenken.
Veel donkere paden afgeschermd door hoge bomen, stukken open land met prachtige bloemen, vennetjes en beken.
En vooral heuvelachtig.

Ik dacht, dat het klimmen over was, maar integendeel. Nadat ik een hek was gepasseerd en 1,5 km met 5% helling had beklommen, kwam ik erachter dat ik mijn achteruitkijk spiegel kwijt was.

Die is me van zoveel nut geweest, dat ik toch maar besloot om terug te gaan om te kjken of ik het kon terugvinden. En jawel voor de 2e keer vond ik mijn spiegel bij het hek terug.

De 2e keer bergop ging stuk gemakkelijker na zoveel geluk.



Via de mooie stad Weil der Stadt ging het in een keer heel snel bergafwaarts richting Wurms.
Dit was de beloning van het vele klimwerk in het natuurpark en de dagen daarvoor. Ik ging van 600 meter naar goed 200 mtr.



In Grotzingen had ik het plan om een B&B te nemen, maar vanwege het mooie weer en de kans daarvan te genieten toch maar naar de camping gegaan.

Het lawaai van treinen en autobahnen vielen toch wel mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten