dinsdag 10 mei 2011

Dag 10 Igoumanitsa - Fano

Donderdag 5 mei
Dag 10 Ancona - Fano km 653 - 718 65 km gem 20. 5 km/u
De hut in de ferry moest ik delen met een Turk, waarmee ik weinig kon converseren. Gelukkig snurkte hij niet en had ik een prima nachtrust, Om 8 uur werd ik wakker.
Na een ontbijtje en de blog bijgehouden te hebben ,ben ik aan dek gegaan op zoek naar mijn Zimbabwaanse vriend.
Hij kon zich de 30 € extra voor een hut, niet permitteren en hij had zijn tentje ergens op dek opgezet. Bovendeks zat hij gezellig te babbelen met een jonge Zwitserse wandelaar / lifter. Vanuit zwitserland was hij nu 2 maand onderweg door Tjechie, Kroatie, Albanie en Griekenland. Met alleen een rugzak en een gitaar.
Na uitwisseling van elkaars reisgegevens, hadden we al snel discussie over alle wereldse problemen gevolgd door wat muziek op zijn gitaar. Dan komen al snel andere mensen erbij, eentje met een bongo en kwam ik aan de praat met een ander NL stel met camper.
De boot kwam een uur later aan, maar ik heb het niet gemerkt.
Aangekomen in Italie kom je toch in een heel ander land en cultuur.
Erg veel drukte en mensen aan het fietsen / hardlopen enz .
Dit tegenover Griekenland waar het veel stiller was, mensen nauwelijks bewogen en hoofdzakelijk op een stoeltje bij de taverne zitten.
Ook het jasas en efcheristo moesten verwisseld worden met ciao en gracia.
Het was de hele dag al mooi weer en ik had weer zin om nog 3uur op de fiets te zitten.
Aangekomen bij Fano moest ik geld tanken, toen er een Italiaan vroeg waar we vandaan kwamen en waar we naar toe gingen.
Hij heette Mark en was lid van een fietsersclub' hij wilde ons wel een camping wijzen.
Mark houdt ook een blog bij http://forbici.blogspot.com
Als ik thuis kom zal ik er naar kijken.
Maar eerst moesten we stoppen bij een cafe waar hij ons de lokale specialiteit aanbood, Moretta.
Echt een heerlijk en versterkend koffiedrankje. We hebben toen nog een guiness gedronken met een overheerlijke schaal met lokale hapjes
.Ondanks onze bezwaren fietste hij daarna toch de laatste 5 km mee om ons af te zetten bij de camping. Helaas was ook deze camping net als andere campings hier aan dit deel van de kust gelegen direct naast de spoorlijn.
Toen na 11 uur dat minder werd, begon er een disco vlak in de buurt met moderne beats. Muziek is het niet, alleen gedreun. Daarna kwamen de vrachttreinen nog frequenter als de dagelijkse treinen maar om 4 uur werd het eindelijk een beetje rustig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten