dinsdag 31 mei 2011

Dag 19 Glurns - Landeck

Zaterdag 14 mei

Dag 19 Glurns - Landeck km 1396 - 1486
87 km gem 17.5 km / u

Vandaag de eerste echte Alpenpas, de Reschenpas op 1520 mtr hoog.

Nog steeds volgt het mooie fietspad de Aldige, die steeds smaller en wilder wordt.

Waar het tot Glurns nog vriendelijk omhoog ging, waren er nu een paar hellingen waarbij ik van de fiets moest. Een paar 100 mtr van 10% gaat nog, maar na 300 mtr is de pijp leeg.

Als het 15% is houdt het na 30 meter op.

Maar het is geen wedstrjd en lopend kom ik ook wel boven.

Boven aangekomen rijdt je langs een schitterend bergmeer. Over 5 km gaat het dan een beetje op en af.

Daarna volgt een steile afdaling richting Zwitserland langs de oorsprong van de Inn. Hier rij je dan door een heel smallle kloof, met diverse tunneltjes.



Aangekomen in Landeck kreeg ik de verrassing, dat de camping alleen in de maand mei was gesloten voor renovatie.


Ik was er al om 3 uur en ik heb ernstig overwogen 20 km door te rijden. Maar 20 km bergop betekent 2 uur rijden en ik zat dan op 1200 mtr en na ik gehoord had, zou dat de sneeuwgrens zijn komende nacht. Dus maar een Gasthof opgezocht. Een heel wijs besluit achteraf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten