dinsdag 10 mei 2011

Dag 8 Sami - Preveza

Dinsdag 3 mei
Dag 8 Samia - Preveza km 438 - 554 116 km Gem 17.5 km/u
Zoals abnormaal regent het weer eens.
Omdat ik om 10.15 in Fiskaro moest zijn om de ferry te halen, je niet weet wat je tegen komt en ook niet zeker ben hoe mijn lijf zich zal gedragen tijdens de zware klim, die me te wachten staat, besloot ik om half 6 op te staan.
In de regen de fiets bepakt en onderweg.
Gelukkig hield het na een half uurtje op met regenen.


De klim naar boven ging gelukkig ook prima, soms geholpen door een stormachtige wind. Boven aangekomen een mooi zicht op het bekende Mythos strand. Verder een schitterende hooggelegen bergweg met prachtige uitzichten.
Maar wel of je werd met volle wind vooruit geblazen of je kwam, als je een bocht nam weer helemaal stil te staan.
Toen ik beneden aankwam in Fiskardo gelijk gevraagd of de boot wel ging.
Zeer waarschijnlijk niet ,teveel wind!
Het was nog vroeg 9 uur nog maar, dus kopje koffie genomen en even afwachten.
Gelukkig ging de wind iets liggen en om 10 uur was het bericht dat de boot zou komen.
De ferries zijn niet duur. Voor een tocht van 2 uur via het eiland Ithaki naar Vasiliki op Levkas of Lefkada, zoals de Grieken zeggen, betaalde ik 9 euro.



Op weg op Lefkada werd ik ineens ingehaald door de Zimbabwese metgezel Garth.
Hij had in Vasiliki op mij gewacht en daar aan zijn conditie als tri-atleet gewerkt.
Hij had me van de boot zien komen en vlug de fiets gepakt. Was weer een leuke ontmoeting en we gingen nu samen op weg naar Ancona.
Ook dit keer was het een prachtige tocht met veel lange en pittige beklimmingen.
Ik denk dat ik klaar ben voor de Alpen.
Samen besloten we, dat we door zouden fietsen naar Preveza.
Wat we zagen van Lefkas was inderdaad erg mooi, maar ook wel toeristisch.
Een overnaching hier zou geen andere indruk bij ons wekken.
Om bij Preveza te komen moesten we een toltunnel door.
Dat wisten wij niet en bij de tolpoort verstond ik iets als stay right. Ja logisch.
Achteraf denk ik dat hij gezegd heeft .please stay there right away some one comes for you.
Maar ja wij waren al weg. Toen we de tunnel onderdoor waren kwam aan de overkant een politiebusje tegen, die zwaaide dat we iets niet goed gedaan hadden. Maar zij konden niet bij ons komen en op het moment dat ze gedraaid hadden waren wij allang weg.
Ik was op datmoment wel aan het eind van mijn latijn en w moesten snel een camping vinden.
Gelukkig kwamen we al snel bij een camping.
De eigenaren waren blij verrast, konden merken dat we de eerste gasten waren.
s'Avonds in Preveza gegeten.
Een gezellige havenplaats'veel boten, terrasjes en restaurants.
Om 10 uur onder zeil, wel internet, maar geen tijd om een verhaal te schrijven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten