dinsdag 31 mei 2011

Dag 18 Merano - Glurns

Vrijdag 13 mei

Dag 18 Merano - Glurns km 1326 -1396 , 70 km, gem 17.9.

Vanaf de camping naar het station in Merano gereden en daar afscheid genomen van Mark, Hans en Antoin.

Daarna de Adige verder gevolgd naar boven. De hele dag klimmen van 200 mtr naar 950 mtr in Glurns.



De Italianen hebben ook een prachtig fietspad aangelegd, die ook door honderden race en mountainbike fietsers bereden wordt.

Iemand met zware bepakking en een vreemd soort fiets trekt toch steeds weer aandacht.

De Adige wordt hier ingesloten door hoge bergen met witte sneeuwtoppen.

Indrukwekkend om daar tussen te rijden.

De hele vallei staat vol met fruitbomen, die ook flink besproeid worden. Hier wordt geen rekening gehouden met arme fietsers die daardoor wel eens flink nat kunnen worden. Gelukkig was het lekker warm weer en friste het ook wel iets op.



In Glurns weer even zoeken naar een camping. Toen ik een lokale op een bankje met fiets de weg vroeg, sprong hij direct op de fiets en ging me de 2 km vooruit naar de camping.

De camping was beschreven als lux en dat was het meer dan dat. Marmeren trappen en gangen waar je moest zoeken naar de douches en toilet

Alles overdreven uitgevoerd. Dat was de prijs ook. Normale prijs is rond €10, hier betaal ik €20

Maar ondanks alle luxe geen internet. Ja ze hadden een vooroorlogse PC staan en daar kon je voor €9.- p/u internetten.

Ik had mijn rustdag hier gepland, maar ook vanwege het slechte weer, dat zondag verwacht wordt ga ik morgen toch maar door over de Reschenpas van 1520 meter hoog. Spannend wel weer.



Maar hoe klein kan het wielerwereldje zijn. Antoin spreekt in Florence met Garth en hier op de camping ontmoet ik Tom, die de 3 brabanders op de Reschenpas heeft gesproken. Toch leuk, dat zowel Garth als Antoine, als Tom over mij praten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten