dinsdag 31 mei 2011

Dag 15 Oragio - Bassano del Grappa

Dinsdag 10 mei
Dag 15 Oragio - Bassano del Grappa km 1034 - 1129 95 km gem 18.1 km / u

Vandaag de eerste volle dag dat ik de reisbeschrijving moest volgen.
Het laatste deel van de rit zondag was de beschrijving heel exact en goed te volgen. Het is wel belangrijk de afgelegde kilometers goed bij te houden.

Onderweg ben ik een paar extra rondjes gereden om en door de Citadelle. Een van de weinige steden, die nog steeds geheel ommuurd zijn. Met 4 poorten en wegen naar het centrum die de stad ook in 4 delen verdeeld.
Maar hier was ik dus wel de tel kwijt en ben vrolijk een paar km verkeerd gereden.
Al halverwege de rit kon ik de Alpen zien.
Op het eindpunt Bassano kon je echt zien dat dit aan de voeten ligt van de alpen. In het plaatsje al een paar stevige hellingen.


Bassano is ook bekend van een mooie houten brug, die al diverse keren door de rivier is weggeslagen, maar in 1948 in de historische staat is gerestaureerd.
Morgen gaat het echt beginnen. Spannend.
De hele route was weinig spectaculair. Nog steeds de Povlakte met heel veel landbouwbedrijven, maar het water kwam nu meer en meer als beekjes van de komende bergen.

Omdat in Bassano en omgeving geen camping was te vinden heb ik comfortabel in een gezellig hotelletje overnacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten