dinsdag 31 mei 2011

Dag 21 Landeck - Bludenz

Maandag 16 mei

Dag 21 Landeck - Bludenz km 1486 - 1564 78 km gem 17.7 km

Na de rustdag met veel regen, was het weer nog niet veel beter, een constant gemiezer met lage temperaturen.

Maar het lichaam voelde prima, helemaal uitgerust hadden zowel lichaam als geest er weer zin in.

De tweede, maar zwaarste Alpen etappe. Van 800 meter moest geklommen worden naar 1800 meter, waarbij de laatste 10 km bijna constant 10% is.

Maar onderweg weer een heel leuke ontmoeting gehad.

Wie mocht denken, dat je wel gek moet zijn om van Athene naar Swifterbant te fietsen!!!!

Tijdens mijn beklimming een leeftijdgenoot ontmoet ,die even wilde bijkomen van de kou tijdens zijn afdaling.

Het was een Portugees, die vanuit Portugal, via Spanje, Frankrijk, Italie, Oostenrijk, Polen, Baltische staten, Rusland en Finland naar de noordkaap fietst. Met een mountainbike en aanhanger, totaal gewicht 50 kg.
Petje af.

De laatste loodjes waren inderdaad erg zwaar en diverse keren afgestapt om op adem te komen of een eindje te lopen.
Ondertussen was het ook gaan sneeuwen, dus echt prettig was het niet.
Bovengekomen was het een teleurstelling te zien, dat er maar 1 restaurant was, die ook nog gesloten was.


Toch even de tijd genomen om 2 fotootjes te maken van mezelf en van de sneeuw en warme kleren aan te trekken. Maar ondanks al de kleren was het me toch koud tijdens de afdaling!!!!



Na 10 km eindelijk een restaurant. Bibberend als een juffershondje probeerde ik mijn handschoenen uit te doen, fiets op slot en stuurtas te pakken. Kostte me wel 5 minuten, springen en handen klappen. Bij de voordeur kwam de ober me al tegemoet om me naar de stookkelder te brengen om mijn kleren te drogen en te warmen. Ik moest de ober vragen de riempje van mijn helm los te maken. Afijn na een grote kop koffie met apfelstrudel, was ik na een half uurtje zover dat ik weer verder kon.
De helling was niet meer zo steil en zo nu en dan moest ik een beetje bijtrappen en de temperatuur ging met elke 100 meter lager een graad omhoog.

Jammer dat ik door de bewolking geen uitzicht had, moet heel mooi geweest zijn met alle sneeuw op die bergen.

In Bludenz aangekomen, bleek de camping van mijn keus gesloten te zijn en moest nog een eindje naar de andere camping fietsen. Maar die stond dichtbij een heel groot winkelcentrum, waar het gezellig toeven was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten