dinsdag 31 mei 2011

Dag 13 Bosca Mesola - Oriago (Venetie)

Zondag 8 mei
Dag 13 Bosca Mesola - Oriago (Venetie) km 942 - 1034 92 km gem 20.1 km/u

Gelukkig was het zondagochtend want ik moest een uur lang langs een doorgaans erg drukke hoofdweg.
Alternatieven tussendoor waren er niet of betekende grote stukken omrijden.
Ik had de route zo uitgezet, dat ik de uitgestippelde route kon oppakken van Reitsma's route naar Rome..

Dit routeboekje moet me verder naar huis brengen. Her is een prima reisgids met eerst alle etappes uitgelegd, met all info over de plaatsen en alle overnachtingsmogelijkheden.
Achterin het boek staan dan alle etappes in detail de weg van km tot km beschreven.
Het bleek op de 100 mtr te kloppen.
Via zijn website had ik de laatste wijzigingen opgehaald.
Verder was het een redelijk saaie etappe door de vlakte van de Po.
Hele uitgestrekte akkerbouwgebieden met heel veel water en dijkjes.
Wel opvallend,dat ik 3 dorpjes ben doorgekomen waar een dorpsfeest werd gehouden. Ze doen wel wat om de verveling tegen te gaan.
Blij dat ik Ravenna letterlijk links heb laten liggen, want 120 km was teveel geweest.
Ik was toe aan een rustdag.

Alleen jammer, dat deze camping weer geen internet heeft. Nog wel een extra 4 km gefietst naar een andere camping, maar daar was helemaal niks..

Nog leuke mensen ontmoet, paar jonge Canadezen met de trein en rugzak 4 maand door Europa en gewoon gezellige Nederlanders met auto en tent op doortocht naar Griekenland.
Het weer is sinds ik in Italie ben constant mooi, wel met een redelijk stevige en koude noordenwind.
Die ik dus steeds tegen heb. Maar door de zon overdag redelijke temperatuur,maar s'nachts koelt het flink af

Geen opmerkingen:

Een reactie posten