zondag 1 mei 2011

Dag 3 Itea - Rio

donderdag 28 April
Itea - Rio km 191 - 291 100 km gem 20 km/u
s'Nachts begon het weer te regenen en dat deed het nog toen ik om 7 uur opstond.
Nadat de tent was ingepakt en de fiets klaar voor vetrek miezerde het nog steeds en dat bleef het nog 2 uurtjes doen.


Om 12 uur voelde ik iets van een zon door de wolken prikken. Twee uurtjes later werd het dan toch zomer. Gelijk werd de tocht ook veel mooier. De natuur krijgt meer kleur en het uitzicht was ook fantastisch.
De kustweg langs de noordkant van de golf van Korinthe is prachtig.
De weg volgt de bergen, waardoor je soms diep onder je de zee zag en aan de ander kant rechtomhoog keek tegen hoge rotswanden. Betekende wel soms venijnige klimmetjes.





Vanaf Agio Nikolaos kon je de beroemde brug van Rio naar Antirrio al op een afstand van 50 km zien.
Deze grootste hangbrug van Europa met 4 peilers is aardbeving bestendig gemaakt door de 4 peilers te bouwen op een grote glijplaat.
Beweegt de aarde dan glydt de aarde onder de peiler door.
Bij de brug is te zien hoe gigantisch groot die is. Indrukwekkend


Begin maart had ik de camping gebeld of ze open waren en dat waren ze na pasen. Maar bij de receptie kreeg ik te horen dat ze toch niet geopend waren met een hele klaagzang erbij dat het zo slecht ging in Griekenland en dat ze weer terug moesten naar de drachmen. Na heel lang praten klaagzangen aanhoren en weigeren deed ik dan een beroep op hun gastvrijheid. Dat veranderde de zaak.
Hij ging gelijk bellen met zijn mamma en die vond het goed, dat ik voor 5 euro kwam staan.
Het geeft wel aan hoe moeilijk veel Grieken hebben met de huidige situatie. De afgelopen 3 maanden'had hij nog geen 1000 euro verdient.
Morgen naar Kylini 87 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten