dinsdag 31 mei 2011

Dag 12 Ferrara - Bosca Mesola (Po vlakte)

Zaterdag 7 mei
Dag 12 Ferrara - Bosca Mesola km 848 - 942 94 km gem 19.4 km/u

Het was nog 12 km tot Ferrara, daar met de fiets doorgereden. Helaas weinig foto's kunnen maken, want de mooie gebouwen stonden precies tegen de nog vroege ochtendzon.
Wel erg veel mooie gebouwen, maar toch niet echt spectaculair.

Een goed uur later reed ik de stad uit.
Op zo'n moment kwam de navigatiesysteem op mijn Nokia heel goed van pas, want wegaanduidingen zijn ook in Italie niet echt goed.
Ondertussen had ik afgezien om naar Ravenna te fietsen. Dit zou een omweg betekenen van een extra 40 km en gezien de vele extra km's die ik al had gereden leek me niet verstandig.
Dus op weg weer richting kust.
Daar begon al de delta van de Po.
Dus erg veel vlaktes en veel water en zo als in Nederland gewoon een bijna Nederlands pontje.
Ik had gehoopt op een camping aan de kust, maar dat kon ik wel vergeten, volgens een dikke Nedelander op een batavusfiets.

Gelukkig zag ik een uur later een bordje van een agroculturele boer met camping en zwembad.
Zwembad was gesloten, maar een plekje was geen probleem. Ik was de enige en ik denk ook de eerste kampeerder.
Een half literbenzine voor mijn brander was geen probleem. Uit een grote voorraadvat kon ik zo de brander en reserveflesje vullen.
Om half 10 weer onder zeil om s'morgens om half 5 gewekt te worden door een paar hanen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten