zondag 1 mei 2011

Dag 5 Kylinni - Sami (Kefalonnia)

Zaterdag 30 april Km 398 - 437 39 km

De wekker had ik om 5 uur gezet omdat mijn maag nog flink van slag was en daarbij moest beginnen met een flinke klim van 4 km naar boven.
Om zes uur werd ik wakker, het alarm niet gehoord. Toch maar opgestaan en in recordtijd van een halfuur had ik de tent ingepakt en de fiets bepakt.
Na een nacht slapen en een beetje rust zag zo'n beklimming heel anders uit. Het was geen makkie, maar toch goed te doen
Om half 8 was ik bij de boot. Nog niet gegeten en daar had ik ook helmaal geen zin in.
Toch maar een blikje cola en biscuits gekocht en die naar binnen gewerkt.
Op de boot nog lekker geslapen en voordat ik het in de gaten had waen we im Poros.
Nu nog een leuk fietstochtje van 35 km naar Sami.
Dacht ik....
Vanuit Poros ging het heel even steil omhoog en daarna volgde gedurende 5 km een prachtige rit tussen hoge bergen door een mooi groen dal met hoge cypressen.



Onvoorstelbaar rustig, een heel enkele auto en verder stilte. In tegenstelling van het vaste land nergens afval te vinden. Een echt schoon eiland.
Toen kreeg ik een bordje 10% helling. Dus ik moest aan de bak en het leek erop, dat ik die mooie berggen om me heen ook daadwerkelijk moest gaan bedwingen.
De klim duurde 5km, maar de laatste 500 m heb ik gelopen.
Dan merk je hoe funest het is als je 2 dagen niet of nauwelijks hebt kunnen eten.
Afdalingen zijn nooit leuk, ook deze niet, het ging te snel en het was weer te koud. Maar de laatste 5 km ging aanzienlijk sneller dan de voorgaande.
Beneden kwam ik in de gezellige havenplaats Sami.
Het was een mooie camping en ik had de tent snel staan. Het was geen mooi weer, dus maar even bijslapen. Later was mijn maag een stuk rustiger en heb ik inkopen gedaan, water, rijst, bananen en melk.
De receptie vertelde me dat de volgende dag de ferry niet zou gaan om 10,0 uur maar om 18 uur.
Het leek me een goed idee om de geplande rustdag van overmorgen naar morgen te verplaatsen.
sAvonds gezellig met 2 Duitse koppels, een Australische en een Zwitsers koppel bij elkaar gezeten.
Morgen rustdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten